Bila Aku Lawat Tapak Kajian Kerja Kursus Sejarah PMR 2011....

By Eppy Ismail - 4:53 PTG

       Tepat jam 3 petang,aku pergi ke tapak kajian untuk melakukan kerja kursus ku..mulanya janji kul 2.30..tapi alih2 tdo la pulak..kwang3..mula nak pergi dengan Nazirah,my friend..tp dia pulak yg excitednya sampai pgi soag diri kt sana..adoyai..
     Aku nak kaji sal Klinik Kesihatan Gedong..lama aku tunggu dia kt kedai..ingat blum pgi..rupa2nya dah pgi dh..aku pun pgi lh..tgok dia dh ada kt klinik..dudk tgu medical assistant mash sibuk layan pesakit..aku pun berbicara dlm hati.wahh..berbicara..alahai budak ni..nak ngorat ler dia pgi awal tuh,,hehe..tgu punya tuggu punya tgu...tibalah masa dia tak bzy lagi..firstly aku ambik gambrlah..pas tu,kawan sy tegur sy,lmbt2 la ambik pic tu..pas tu sy cakap ler,,aie,awak ni..sy nak settle bnda hari ni jugak..tak nak dh ganggu oag slalu sgt..diorang pun byak kerja nak buat..dia pun senyap jerk..hehe..
     AND THEN,,,sy pun interview ma tu..tanya2..kwn sy tu ambik gambar jer..tsengih2..apa lah..info yg kitorang dapt pun byak..just...masalahnya kwan sy ni soag..aduih..sibuk nak ambik gmbr dengn ma tu..mtg2 lh blum kawin...hah..serik lah sy nak buat keja dgn dia lg..
     Sesi temuduga pun selesai...dlm pkul 515 ptg mcm tu..hujan turun maaa..berteduh kt kedai..tapi kebetulan ma tu nak pgi kedai,so dia offer la kitorang naik kereta dia sekali..Ckp2...sy bckp dgn dia 2 pth pkataan jerk..tp Nazirah..fuhh..berjela2..memang..confirm!dia suka kt ma tuh..haaaa...kantoi...sy mlas nak lyn dia..biarlh dia ckp dgn ma..asalkn kerja sy dh hbis...
     Keesokan harinya...jeng3..dia pn sibuk nak tanya sy sal kerja kursus..haaa..sy leter lh dia...haa..kelmarin kita buat kerjakursus,ko khayal..bla3...tp sy baik hati..pas sy leter,sy bagilah jugak info kajian..tp yg trsgt pntg bg sy mcm sumber dr buku yg ada kt rumah sy,sy rasa tak yah bgi lh,kn??sumber yg sy dpt sendiri..hehehe..tu lah balasan nya..so,the moral of the story,jgn mggatal bila kumpulan tgh buat kerja...nanti ketinggalan,diri sendiri jugak yg susah maa..sekadar untuk ingatan untuk batch pmr 2011 yg mnjalankn lawatan ke tapak kajian..ingat tu..jgn menyesal di kemudian hari..

  • Share:

You Might Also Like

0 67 komplen