Ahad, 29 Januari 2012

Tanpa Nama




Kasihan aku ..
Sungguh . Bersungguh aku buka mulut,kawan
Baling kata ini
Dan kau memang tahu,bukan?
Nekad aku ,nekadlah .
Nak bikin masa tukar laju
Teramat lah susah .
Apa lagi berhenti
Jauh dari bisa dikatakan ya .

Apa motifnya ?
Kimianya apa ?
Aku belum habis berbicara,kawan
Aku tahu isyaratnya tanda tanya
Bila kau baca rangkap pertama
Makanya ..
Bersabarlah ..

*Akal komplikasi sukar interpretasi .
16.01.2012 , 3.57 pm


Rabu, 25 Januari 2012

Tidak Mengapa . Aku OK Sahaja .

Hari ini,aku pergi kembara hutan Google . Setibanya di satu persimpangan jam,aku jumpa satu pokok . Pokok yang boleh bercakap . Kuasa ajaib . Ajaib betul pokok tu . Boleh kira harga pedang blog yang aku guna buat cari makan saja-saja kat hutan Google tu . Nama pokok itu "POKOK NILAI HARGA WEBSAIT" atau nama saintifiknya http://bizinformation.com.my/ 
Tapi entah mengapa,pokok itu tersenyum ...




TERSENYUM ....







TERSENYUM ......





dan sekali lagi TERSENYUM .......









Lalu berkata dengan SINISnya,



Eppynaza25.blogspot.com Valuation RM 1,054.71

www.Eppynaza25.blogspot.com currently has an UNKNOWN RANK
A sample of internal pages linked to, include; Laman utama, Tentang Aku, Ceritera Cinta, Notasi Influensi, Puisi Jalanan, Lirik Tanpa Kimia, 12:10 AM, Ceritera Cinta, Diari. It is hosted in Google Inc. California Mountain View, United States and is using GSE webserver. utf-8 Character encoding is being used,
Website ValueRM 1,054.71 *
Daily Pageviews< 10 *
Daily Visitors< 10 *
External Links-


(*TERSENYUM BANGGA DAN KETAWA)


Memang layak untuk aku dinilaikan sedemikian rupa . Lebih 1 ribu . Harga mahal . Haha . Ya . Benar . Harga mahal .


Aku tidak kaget . Tapi aku curiga mengapa ia masih senyum. SINIS pula . Bagi aku,senyum itu bahaya dan  membunuh . Aku bertanya dan jawabnya ;




" Apa kau tahu blog kau ini MURAHAN?? Kau tak makan sebutir nasi pun kalau nilai ini yang kau kata mahal . KAU HARUS USAHA LEBIH KERAS SEPERTI MEREKA -MEREKA INI,TAHU? "



 RM 89.90 Million
 RM 12.79 Million
 RM 12.23 Million
 RM 11.46 Million
 RM 10.26 Million
 RM 8.55 Million
 RM 8.04 Million
 RM 6.48 Million
 RM 6.00 Million
 RM 5.56 Million

Owh?? Yakah ? 
(*TERNGANGA)

Tidak mengapa . Aku OK sahaja . Mungkin blog ini masih dalam dekonstruksi yang belum usai . Belum cukup sempurna untuk aku papar . Pokok itu nilai .
(*COVERLINE)

LOL!

















Isnin, 23 Januari 2012

Tegar Cinta Kau . Inglourious Basterds .

                         

Inglourious Basterds . 412 . Sinema Max . Agak lama aku tinggalkan kotak kaca . Apa kandungannya . Sekarang aku tidak lagi arif . (*Ketawa)


......


(haha .. ketawa lagi)


Sedang aku duduk atas kerusi yang boleh aku kira sofa . Tidak empuk . Aku tekan2 butang INFO,aku pilih angka kesukaan,411-412-413 . 393 agak jemu untuk aku tatap . Setiap masa kotak kaca itu berisi angka 393 . Tidak salah untuk aku tukar selera malam ini . Maklumlah . Aku bagai pulang dari lautan . Jahil sekali tentang kotak kaca ini . Ya . Benar . 


Aku teruskan saja . Inglourious Basterds . Secara jujur,ini filem tentang Nazi dan Yahudi . Aku melihat dari pertengahan . Padanlah untuk aku cuma tahu apa yang berlaku semasa Bab Empat dan Lima . Bab Lima,aku masih ingat,tajuknya "Operasi Kino" . Brad Pitt hero . Tapi bukan itu yang menarik konsentrasi aku ..


(Tersenyum)


Fredrick Zoller . Emmanuelle Mimieux@Shosanna Dreyfus . Kimia yang cukup sempurna . Alangkah indahnya andai dua penipu layar itu jatuh cinta . Cuma Fredrick yang rasa demikian . Emmannuelle . Masih dendam kepada Nazi kerana kukubesi itu merampas nyawa orang tuanya . Aku tidak ingin bercerita banyak . Asalnya,aku ingin mereka bersama . Tapi itu cuma HALUSINASI . Sekali lagi,HALUSINASI. Mereka berdua meninggal dunia . Fredrick tidak sempat mengucap kata cintanya . Emmanuelle membunuhnya . Tapi atas dasar KASIHAN,Emmanuelle membantu Fredrick untuk bangun lagi . Malang bagi Emmanuelle,dia turut ditembak oleh Fredrick . Terima kasih atas penghujung yang terkesan itu . Tidak mengembira-riangkan hati . Suka untuk melempar komentar untuk babak itu . Yang lain, bisa tonton sendiri . Ada mata . Maka,gunalah . 


Itu sahaja . Selamat malam . Tidur yang indah . 


Titik . 
* Emmanuelle Mimieux@Shosanna Dreyfus - Melanie Laurent dunia asalnya.
Penipuan yang mantap .


* Fredrick Zoller - Daniel Bruhlfan dunia asalnya . Boleh aku pertimbangkan
sebagai penipu yang kacak .


*aku tidak sangka aku tegar soal cinta .

*its beautiful to see both of u die together .
so that,ur lover won't search for another love since she was truly yours in ur heart .
BRAVO!

 

*aku tahu kau cair . aku pun sama .


*apa sahaja . demi kau .

*aku musuh kau,mana aku tahu kau hero musuh aku . silly . - Shosanna




"with a gun for a lover and a shot for the pain"






Jumaat, 20 Januari 2012

Yuna - Terukir Di Bintang



Jika engkau minta intan permata
Tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit
Untukmu..
Jika engkau minta satu dunia akan aku coba
Ku hanya mampu jadi milikmu 
Pastikan kau bahagia


Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan… kamu…
Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa dihatiku
Terukir di bintang
Tak mungkin hilang cintaku padamu


*for my lovely man in my life,noor azhar..i love u so much..



Jiwa Berontak



Bisa aku bertanya
Mengapa bikin semuanya tambah sulit ?
Mengapa bikin semuanya tiada membaik ?
Kondisi menurun , sekali sekala bolak balik

Setan kau !
Bermahalah kau atas sana
Bangsat kau !
Mulut kau tak patut kasi sempurna
Jahanam kau !
Manusia bukan label iktiraf kau
Ingat kau !
Aku nanti kau sembah

*tiada kata yang bisa menggambarkan kejahilan manusia. kebodohan yang amat sangat sehingga aku terpasung dalam penjara yang menunggu masa untuk dibuka .
28 .12. 2011,10.24 p.m.