Tegar Cinta Kau . Inglourious Basterds .

By Eppy Ismail - 12:10 PG

                         

Inglourious Basterds . 412 . Sinema Max . Agak lama aku tinggalkan kotak kaca . Apa kandungannya . Sekarang aku tidak lagi arif . (*Ketawa)


......


(haha .. ketawa lagi)


Sedang aku duduk atas kerusi yang boleh aku kira sofa . Tidak empuk . Aku tekan2 butang INFO,aku pilih angka kesukaan,411-412-413 . 393 agak jemu untuk aku tatap . Setiap masa kotak kaca itu berisi angka 393 . Tidak salah untuk aku tukar selera malam ini . Maklumlah . Aku bagai pulang dari lautan . Jahil sekali tentang kotak kaca ini . Ya . Benar . 


Aku teruskan saja . Inglourious Basterds . Secara jujur,ini filem tentang Nazi dan Yahudi . Aku melihat dari pertengahan . Padanlah untuk aku cuma tahu apa yang berlaku semasa Bab Empat dan Lima . Bab Lima,aku masih ingat,tajuknya "Operasi Kino" . Brad Pitt hero . Tapi bukan itu yang menarik konsentrasi aku ..


(Tersenyum)


Fredrick Zoller . Emmanuelle Mimieux@Shosanna Dreyfus . Kimia yang cukup sempurna . Alangkah indahnya andai dua penipu layar itu jatuh cinta . Cuma Fredrick yang rasa demikian . Emmannuelle . Masih dendam kepada Nazi kerana kukubesi itu merampas nyawa orang tuanya . Aku tidak ingin bercerita banyak . Asalnya,aku ingin mereka bersama . Tapi itu cuma HALUSINASI . Sekali lagi,HALUSINASI. Mereka berdua meninggal dunia . Fredrick tidak sempat mengucap kata cintanya . Emmanuelle membunuhnya . Tapi atas dasar KASIHAN,Emmanuelle membantu Fredrick untuk bangun lagi . Malang bagi Emmanuelle,dia turut ditembak oleh Fredrick . Terima kasih atas penghujung yang terkesan itu . Tidak mengembira-riangkan hati . Suka untuk melempar komentar untuk babak itu . Yang lain, bisa tonton sendiri . Ada mata . Maka,gunalah . 


Itu sahaja . Selamat malam . Tidur yang indah . 


Titik . 

* Emmanuelle Mimieux@Shosanna Dreyfus - Melanie Laurent dunia asalnya.
Penipuan yang mantap .


* Fredrick Zoller - Daniel Bruhlfan dunia asalnya . Boleh aku pertimbangkan
sebagai penipu yang kacak .


*aku tidak sangka aku tegar soal cinta .

*its beautiful to see both of u die together .
so that,ur lover won't search for another love since she was truly yours in ur heart .
BRAVO!

 

*aku tahu kau cair . aku pun sama .


*apa sahaja . demi kau .

*aku musuh kau,mana aku tahu kau hero musuh aku . silly . - Shosanna




"with a gun for a lover and a shot for the pain"






  • Share:

You Might Also Like

0 67 komplen