Stressssssssssss

By Eppy Ismail - 9:21 PTG

Assalamualaikum.


Aku tak tahu nak mulakan dari mana. Perasaan aku sekarang,stress tak terhingga. Aku silentkan hp supaya aku tak perasan pun ada orang yang mesej,call atau whatsapp. Terutamanya..hmm.

Dia,yang pernah menjadi sebahagian dari hidup aku dulu,ingin get back. Ingin mulakan kembali hubungan yang terputus,yang pernah menjadi "bola" nya dulu. Tiap hari dia menghubungi aku,tapi aku tidak layan. Aku sudah tawar hati dengannya. Aku memang tidak mahu bersamanya lagi. Aku hanya ingin sendirian. Aku tidak mahu berdampingan dengan sesiapa kerana apa yang aku dapat hanyalah kekecewaan. Pada usia 18 dan 19 ini,aku mula memahami certain perkara. Mengapa begini,mengapa begitu. Sebab aku melaluinya beberapa kali. 

Hari ini,aku putuskan untuk memberitahunya bahawa jangan menaruh harapan padaku. Aku sudah hilang harapan padanya. Lama sudah. Sampai sekarang aku sudah move on dan menyukai orang lain. Bukan kerana aku berharap pada orang yang aku suka itu. Aku sendiri juga maklum bahawa orang yang aku suka itu tidak menyuruh aku untuk berharap padanya. Aku tidak berharap pada sesiapa sekarang tetapi perasaan suka itu semakin tebal dan aku semakin sakit. Semakin sakit untuk ditahan-tahan. Apa lagi sekarang,dia juga mahu meneruskan hubungannya yang putus bersama bekas kekasihnya. Tidak mengapa. Aku mendoakan kegembiraannya bersama orang yang dia sayang. 

Berbalik pada bekas kekasihku,aku menyuruh nya agar tidak menaruh harapan. Dia tidak mahu menerima keputusan itu,bahkan bertegas untuk menunggu aku. Bergantung harap padaku. Dia memberitahu kepada ibunya bahawa dia ingin menjadikan aku sebagai isteri. Ibunya setuju. Dan kalau boleh,dia ingin menghantar "tekol" kepada keluargaku,secepat mungkin kerana takut kehilangan aku. Katanya,dia tak mahu mengecewakan ibunya. Aku juga tidak mahu mengecewakan orang,meskipun aku telah mengecewakan dia dengan keputusan TIDAK aku,tapi bagaimana dengan perasaan aku? Aku tidak lagi punya perasaan terhadap dia. Aku tidak mahu mencuba-cuba untuk get back dan sepertimana dia katakan,perlahan-lahan. 

Aku tak tahu nak cakap apa. Aku sangat stress sekarang ini. :'(

  • Share:

You Might Also Like

1 67 komplen

  1. good..jgn getback ngan nya okay?? i know him..well..quite player..sik suka u dgn nya...bena..seriusly...u deserve a better man..look someone who love you truly, from your heart...achieve ur goal 1st, get a job..and dont worry about a man...u baik, and u such a sweet girl..bangga kan family u okay?? mcm u penah madah i dolok, u maok berjaya, bkerja...be a girl with class and attitude..i maok u happy, gembira and bahagia dlm hidup..harap u jumpa apa yg u maok..kuatkan hati, teguhkan iman...jgn mcm lalang...and sure i maok u berjaya dln hidup u tauk?? apa pun, jgn stress..any problem..handle with gentle care..okay?? and...have a nice day...assalamualaikum....
    sincerely...
    #noneedtoknow
    #yourexforsure^^

    BalasPadam