Plot Twist Lepas SPM : KM Sarawak ke ASASI UNIMAS

By Eppy Ismail - 11:12 PTG

Assalamualaikum :)

Disebabkan ada seorang hamba Allah yang inginkan jawapan tentang hidup aku selepas SPM lebih-lebih lagi ada entri tentang aku dapat tawaran ke KM Sarawak dulu, aku nak ceritalah yang sebenar ada plot twist berlaku masa tu. Hehe.

Aku sebenarnya tidak masuk ke KM Sarawak kerana beberapa hari setelah itu, keputusan UPU yang keluar menyatakan bahawa aku layak memasuki program ASASI SAINS HAYAT, UNIMAS. Jadi, memandangkan aku yang masa tu sangat memikirkan tentang jalan mana yang lebih mudah untuk masuk universiti, jadi aku pilih untuk memasuki ASASI UNIMAS daripada KM Sarawak.

Aku rasa aku ada tulis sedikit sebanyak juga entri aku masa dekat ASASI. Tapi aku tak ingat dekat mana. Korang godek je dekat entri dari bulan Jun 2014 sampai Mei 2015. Itu semua entri masa ASASI. Tak banyak juga. Kenangan kadang-kadang susah untuk digambarkan dengan kata-kata. Sebab aku ni, bila menulis, butir-butir kejadian tu agak terperinci. Kadang-kadang kalau nak cerita pasal makan tengah hari pun boleh panjang nya beribu-ribu perkataan.

Haha~

By the way, KM Sarawak pun ada keistimewaannya yang tersendiri. Pelajarnya memang belum ramai sebab infrastrukturnya yang masih belum lengkap sebab masih menumpang di SMT Sejingkat, Kuching. Tapi kalau niatnya hendak belajar bersungguh-sungguh, halangan itulah yang menjadikan kita seorang yang pejuang.

Nasihat saya kepada lepasan SPM, hmmm, apa eh? Lupa pulak. Duhh~

Serius aah, sejak masuk 20 ni, aku makin cepat lupa. Kadang-kadang tak ingat pun benda yang nak cakap 2 saat yang lalu T_T

Okayylah. Pa pe roger,okayy? Kita ada banyak assignment menunggu.

Much love,
@imsopipahhh xoxo

  • Share:

You Might Also Like

0 67 komplen