The King yang "Dramas" lah Sangat 1.0

By Eppy Ismail - 2:23 PTG

Assalam :)

Baru lepas makan,kenyang,alhamdulillah..eerrkk..hehe.

Inspirasi pun manyak masuk bila dah lepas makan. Nak habaq kat hang,yang hari ni,walaupun aku tersenyum lebar tapi aku manyak vangang dengan The King yang "Dramas" lah sangat.

Vangang sebab apa? Sebab King-King tu lah.

Bukan burger king,ok?Kalau BK,aku lahap je trus.
Tak yah kasi post sini. Nak post nikmat makan
BK,boley la..


Lepas satu masalah,satu masalah saja timbul. Biasalah,bila sudah ada dalam politik ni,nak catur-catur pun kemain lah. Nak buat ni lah,nak kira ni lah. Macam-macam. Seksa jugak rasanya. Aku ni baru tengok saja,belum rasa.

Tapi aku vangang dengan satu king saja. Satu king lagi tu aku minat sebab dia dah berubah. Sekarang masalah dorang tengah berada dekat kemuncak. King baik vs King jahat tengah fight nak bagi kepercayaan rakyatnya nak tengok apa yang dorang dah buat.

Penat pulak nk fikir ayat power. Aku straight to the point jelah. Actually aku nak review satu drama Korea ni,yang aku rasa tak ramai orang yang nak tengok especially teenagers macam aku sebab hero dia middle age. Heroin pulak tak lah cun sangat,boleh tahan jer. Tapi ok lah sebab kisah ni tak berkisar pasal kisah cinta sangat. Dia lebih kepada percaturan macam mana seorang produser drama nak hasilkan drama dan risiko-risiko yang dia kena tanggung bila dia kena bersaing dengan syarikat besar penerbitan drama atau lebih tepat,bekas tempat kerjanya.

The King Of Dramas. Drama Korea.



Aku suka drama Korea sebab episodnya tak banyak. Banyak peristiwa yang dorang boleh compilekan dalam satu episod. Misalnya,ada a few scene-scene penting berlaku dalam satu-satu episod. I mean here is,there's always surprise dalam jalan cerita. Sangat jauh berbeza dengan drama-drama kebanyakan yang aku tengok,scene makan dalam kedai mamak lebih lama daripada scene konflik tarik-tarik rambut. Haha~

Ok,untuk drama ini,setakat episod berapa tah aku pun tak ingat sebb aku tengok cerita saja,memang menarik sebab semangat persaingan berlangsung dengan sangat ketat. Karakter heronya,Anthony Kim @ Kim Bong-Dal yang dilakonkan oleh Kim Myung Min sangat berkesan bila dia berjaya membuat persepsi aku sebagai seorang penonton,terikat bahawa yang real life dia pun seorang yang macam wataknya itu jugak. Seorang yang sangat gemarkan lifestyles kemewahan dan dingin. Semakin lama,kelihatan watak ini semakin menarik sebab perubahan nilai kemanusiaan dalam diri semakin kelihatan sejak kehadiran seorang wanita yang bernama Lee Go-Eun,lakonan Jung Ryeo-Won,iaitu seorang penulis skrip yang masih baru dalam bidang itu bersama-samanya menjayakan sebuah drama sejarah yang bertajuk "Pagi di KyeongSeong". Ok,pelakon-pelakon tu semua boleh google. Masak pulak aku nak letak link Wiki-Wiki kat nama dorang.

Watak pelakon lelaki cerita sejarah tu pulak dilakonkan oleh Kang Hyun Min yang dilakonkan oleh Choi Siwon SUJU. Bagi aku,dia ini adalah seorang pelakon yang agak bagus sebab aku langsung tidak dapat melihat perwatakannya di dunia sebenar dalam drama tu. Yang sangat ketara ialah mungkin darkside dalam dirinya iaitu seorang yang sombong dan egoistik.Tak lupa,seorang kedekut.

Cerita ini keseluruhannya adalah antara yang aku minati sebab setiap saat dalam episod drama itu aku nantikan dan tak pernah rasa macam,"Eh,scene ni,tak bes ah.Nak pi tandas kejap,". Semua scene nya sangat bes. Aku paling suka tengok bila watak pro dan kontra bertembung. Tapi sekarang,watak-watak tu hampir nak jadi pro+kontra sebab yang kontra who is heronya dah jatuh hati dekat heroinnya. Apalagi bila seorang penonton seperti aku yang suka melihat watak lelaki yang dingin dan tegas jatuh cinta pada seorang wanita yang perwatakannya biasa-biasa saja.

Aku ni bukannya pandai mengulas,so setakat bagi pandangan pada surface saja boleh lah. Yang negatifnya pasal drama ini ialah kekuatan lawannya yang nampak agak longgar dan goyah dalam melaksanakan misi jahatnya nak menghancurkan Anthony Kim ni. Nampak macam antagonis dia terlalu baik dan terlalu berhati-hati dalam melancarkan serangan balas ke atas Anthony menyebabkan Anthony yang cool tetap cool je bila masuk mahkamah or ditahan reman selama 48 jam. Mungkin sebab Anthony tahu cara bekas bosnya bekerja,jadi dia tahu setiap pergerakan dan percaturan yang bakal dibuat oleh bekas bosnya. Lagipun,serangan balas hanya akan berlaku selang 2 episod bila satu masalah selesai. Span antaranya tak lama. Maksud aku longgar ialah cara dia menghancurkan Anthony tak licik dan tak menyakitkan hati aku. Aku suka bila tengok cerita buat aku sakit hati bila lawannya guna cara paling licik nak kalahkan orang lain.

Bila watak antagonis licik nya tahap dewa..
Memang aku mencarut seorang diri depan tv.

Over all,aku tak nak komen-komen banyak sebab sekarang ni,cerita romantik belum mula lagi. So,akan ada updated version 2.0 nanti pasal review drama ni.

Nak tengok drama ni? *Pengguna Astro B.Yond saja. Buka channel 393,One HD,pukul 8.50 malam,setiap Isnin dan Selasa. Kalau nak tengok online pun boleh jugak,google saja,ok?

Tapi yang tak besnya,waktu operasi aku belajar akan berhenti bila drama ni start je sampai dia habis. Huhu~

  • Share:

You Might Also Like

0 67 komplen