Isnin, 17 September 2012

Bila YB Makan....

Assalam :)

Peristiwa ni sebenarnya dah lama dh tapi sengaja nak tulis akhir siket sebab nya MALAS -MALAS - MALAS - MALAS - MALAS - - - tak ler lama sangat yerr.haha..adalah dalam 2 hari yang lepas?? Ahhh..lupakan itu semua! Jum kita bercherita!

Seperti yang anda semua sedia maklum (sedia maklum ker??) saya ni tinggal kat kawasan kampung yang selalu jadi perhatian YB. So,untuk YB yang tersayang pun,kita sanggup nak buat jamuan rumah terbuka dekat gelanggang kampung.

Dipendekkan cerita,bila dah habis kemas semua2 tu..bersiap saya dan ahli keluarga nak gi situ..rumah dekat ..tak jaoh pon..haha..2cm jer..(arum bulaknya tek bah>>) Bila tunggu punya tunggu punya tunggu..dah dekat 2 jam duduk tahan lapar kat situ..jam dah pukul 1.30 PETANG..cuba kau bayangkan..menahan kelaparan adalah sesuatu yang menjahanamkan bagi saya yang memang makan tiap hari bagai tak makan setahun ni..ko paham tak ayat ni??kalo tak paham,buat2 je yerr..hehe..



Sementara tunggu YB tu datang,ada satu jer aktiviti orang buat kat situ..karaoke lagu raya...emmm,,ummm,,eeerrkkk..saya tak tau nak cakap gimana tapi tolonglah...hehe..tau2 lah..sory lah kalau ada yang terasa..kalau terjumpa blog ni dan korang terasa,,jangan lah yerr..saya ni manusia biasa..

Ok,sekarang ni,time bila YB dah datang pulak..haaa..tu dio..duduk memang ler makan kan??Tapi sekejap jer..tapi saya faham..dia dah banyak melawat kampung lain tadi..jadi..apalagi?? Kitorang yang serbu kat situ pun serbu lah makanan dia macam garuda bila dia balik..hahaha..jahat kan??Sebab apa serbu??Sebab hidangan untuk dia spesial wooo..

So,bila balik,terpaksalah pulak cuci pinggan mangkuk yang lepas orang-orang guna.naseb bek tak banyak..kalau banyak..tak tau lah....

Tapi kan...tak yah citer lh..haha.. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan