Review Jerat - Sebuah Novel Dayang Noor

By Eppy Ismail - 7:58 PTG

Assalam :)


Okay..hari ni,cuaca baik..semuanya baik-baik je..tapi orang-orang heran sebab aku sekarang dh pandai baca novel..but..salah ker??tak kan?? (tangan kat bahu,mata kat atas)





Haha..hari ni,nak buat review sal satu novel terbitan Fixi iaitu Jerat,sebuah novel tulisan Dayang Noor. Buku ni,of course fiksyen. Dah namanya NOVEL. Mestilah fiksyen. Sapa yang selalu baca novel Ombak Rindu ke,Gemersik Kalbu ke,Lagenda Budak Setan ke..aku sure korang akan terbeliak mata baca buku ni sebab dia tersangat lah "pulp" sebab aku rasa penulis dia pun open-minded..aku pun terkejut sebab sebelum ni aku baca buku yang sopan santun je bahasanya kan..hehe..n satu lagi,cover dia,high definition sangat..cantik..simple but attractive..pandai dorang reka,kan??model yang kena lilit dengan wayar tu ialah Fazleena Hishamudin,pelakon Teater Juta-Juta & Teater 1 Plastik Hitam..kenal tak??tak kenal,google lah.. :p


Buku ni menceritakan seorang perempuan yang bernama Shereen. Orangnya tak mudah nak percaya kat orang. So,stu hari ni,masa dia nak g meeting sal tender IT yang berjumlah 400 juta,dia kena accident lah pulak..kesian..lepas tu,dah a few months dia kat hospital,sorang jer yang lawat dia..itupun kawan dia yang baru rapat dengan dia sebelum dia accident,nama Melia..so,lepas dia balik dri hospital..banyak perkara pelik yang berlaku..dia jumpa Adele,dia berkawan dengan budak hospital nama Tash,dia pun dah berubah sebab yelah..gegaran otak masa dia accident tadi menyebabkan dia hilang ingatan..tapi dia sedikit demi sedikit menyelongkar kisah lamanya macam mana accident nya itu berkaitan dengan tender IT yang dia sendiri handle..ex-boyfie dia pulak nama Rizwan..orang kuat dalam syarikat tempat Shereen bekerja..ceritanya memang bes walaupun banyak istilah dia yang aku tak faham sebab orang yang buat buku ni memang pakar IT pun..hehe ^_^


Cerita ni memang betul,jarang orang kita yang buat..n aku sangat yakin Aunty Dayang Noor ni memang kreatif n berimaginasi tinggi orangnya..Bab 1 & Bab 2 memang gempak lah..maybe sebab dia kena hantar kat panel juri untuk nilai..mesti dia buat yang the best punya..and bab-bab yang seterusnya pun boleh tahan jugak..saya suka cara dia buat saspen cerita,cara dia buat jalan cerita..macam real..memang macam kita yang jadi orang invisible tengok scene-scene yang termeterai dalam buku tu..


Kalau aku nak kasi bintang,aku nak bagi 5 bintang kat buku ni..
Kalau nak tahu macam mana kisah penuh nya,bacalh buku ni..
Banyak jual kat Kedai Buku Popular & MPH..
Korang mesti rasa terkilan sebab seseorang yang bnyak main role dalam cerita tu akhirnya......


Akhirnya?? Bacalah sendiri..hehe..





  • Share:

You Might Also Like

0 67 komplen