Kisah Kain Felt,Bisnis dan Masa Depan..Haha!

By Eppy Ismail - 3:22 PTG

Assalam :)

Berapa hari dah tak dok update?? 17..ari ni 23..5 hari! Weyh! Dekat seminggu tu!! Banyak dah ketinggalan berita blog ni gimana..aduh.tapi tak pe..

Kain felt..emm,actually sebelum ni aku mana penah dengar tapi..sejak kawan-kawanku mula lah dok sibuk nk beli keychain kain felt ni..owh..benatang ni..Hah? Woh? Cantik giler seh! Pergh! Gerek ah!

Caner nak buat ah??

Bukan setakat keychain je actually..banyak yang boleh dorang buat..bookmark~pin kecik~hiasan~biasanya barangan aksesori lah..memang cantik ah..tapi kalau aku jual,memang RM10 aku jual satu..hehe..dasar otak bisnis melampau.. :p

Aku tak tau nak buat caner..tapi aku akan try cari cara..kalau dapat..aku akan tunjuk hasil nya..tapi aku takkan buat tuto lah sebab benda ni aku ingat nak buat niaga..cari duit lebeh..dapat jugak aku kumpul duit sementara masa masih ada..hehe..perancangan tu..tapi kalau nak buat tuto,boleh gak sebab ilmu kan?? Tak leh kedekut lah..Untuk yang dah tau buat,buat lah..Yang tak tau..jum lah beli keychain tu kat kite ye? Tak mahal..Beli 1 harga RM100..(baik tak yah jual!)

Tapi aku memang terpikat giler lah. Kreatif ek,orang zaman sekarang ni.Aku jer yang tak maju-maju jer lagi ni. Orang lain dah tahu seabad yang lalu mende ni tapi aku..hampeh lah..baru tahu berita! Tulang ikan kaloi kat bawah tanah dah nak hancur lebur jadi petroleum,baru tau..alahai!

Meniaga ni pun sebagai usahawan aksesori kain felt sebagai kerja tetap nanti pun untung gak..kalau aku kreatif..................ah! Hehe ^_^




Cantik an-an-an???




  • Share:

You Might Also Like

1 67 komplen