Teknik Solekan Hilangkan Parut dan Cela Wajah

By Eppy Ismail - 3:57 PG

Assalam :)

Hye u olls! Ah! Pagi-pagi lagi dah update entri..wah..berpantun pulak yer? Huhu~ Ok,actually saya pun bukan nya pro sangat tentang solek menyolek,andam mengandam ni tapi sesuai sangat lah rasanya kalau korang,yang mukanya agak mengalami kecacatan ringan seperti bercela-cela,berjerawat dan lebih teruk berparut..korang rasanya boleh cuba gunakan kaedah ini untuk menutup cela di wajah anda dan tampil yakin untuk berhadapan orang ramai setelah bersolek! Yeay!!

Entri ni simpel jer..tak panjang..ok?1,2,3.GO!

Firstly,saya nak tanya..adakah korang mempunyai BEDAK ASAS CECAIR @ FOUNDATION (yang sesuai dengan tona muka anda)?Adakah anda mempunyai BEDAK PADAT @ COMPACT POWDER? Kalau anda ada dua bahan ini,maka settlelah 1/3 masalah anda!


Lepas tu,nak buat caner? Ok.

1. Picitkan sedikit bedak asas anda itu tadi di atas tangan,BUKAN TELAPAK TANGAN yer? Macam biasa korang buat tu..PERINGATAN! Just picit je atas tangan,k? Jangan pulak korang pegi kacau atas tangan korang!


2. Lepas tu,ambil Compact Powder korang..kikis sikit,guna belakang berus solek,saiz sederhana..lepas tu,ambilkan kikisan itu menggunakan berus korang tadi dan campurkan kat atas bedak asas kat tangan korang tadi. Sekarang? Barulah korang kacau...

3. Then,lepas korang tengok dah sebati,barulah korang sapukan dekat tempat yang bercela dan berparut di wajah anda..

4. Settle! Settle!!

Yeeha! Sekarang korang dah tahu kan? Cela di wajah anda pasti akan hilang dengan teknik solekan yang betul dan sempurna. Simple jer kan? So,what are you waiting for? Cubalah dan rasai kehebatannya! Chewah..dah jadik macam tagline apa tah..haha..ok,sampai sini saja untuk yang tu..sesapa yang dah cuba,cer komen sikit kat bawah ni..nak tahu gak caner kan? 



  • Share:

You Might Also Like

0 67 komplen